Projektové vyučování – LIDSKÉ TĚLO
Která kost je v našem těle nejmenší? Kde bychom hledali pánev, lopatku a hlemýždě? Co je to vitální kapacita plic?
To jsou otázky, na které jsme spolu s žáky hledali odpovědi během našeho projektu Lidské tělo. Toto téma se neslo napříč všemi ročníky a mnoha předměty. A jak to vypadalo v akci? V duchu nových vzdělávacích strategií se děti učily pro život, na chvíli se ocitli v roli badatele a zjišťovali, co se skrývá uvnitř těla, zkoumali rentgenové snímky, na modelu lidského srdce se učili fyzikálním jevům, pomocí didaktických pomůcek zkoušeli svou vitální kapacitu plic. Menší děti zaujal stetoskop, větší si pak užili legraci při obvazování hypotetických zranění. To vše si vyzkoušeli během tematické výstavy v prostorách školy.
V rámci projektu pak vyráběli výukový materiál Lapbook, v pracovní a výtvarné výchově pak vyráběli kosti kašírováním ze sádrového obvazu, v matematice pak ověřovali svou finanční gramotnost při hře Lékařský kufřík.
Pokud si děti něco zapamatovaly, bude jen dobře. Pokud si však děti spojí své vědomosti s pozitivním zážitkem, budou mít znalosti celoživotní charakter a o to nám jde.
ZŠ ROPICE, PETRA WIDENKOVÁ